شیرینگ پک

شیرینگ پک
83

در این مطلب مشاهده خواهید کرد ... پنهان
1 دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک

 Shrink Packing Machines

 

دستگاه شیرینگ یا دستگاه شیرینگ پک از انواع دستگاه های بسته بندی می باشد که به کمک حرارت فیلم شیرینگ را به دور محصول جمع می کند (آک) مدل های مختلف دستگاه عبارتند از دستگاه شیرینگ دستی | دستگاه شیرینگ اتوماتیک | دستگاه شیرینگ تونلی | دستگاه شیرینگ گاز سوز | دستگاه شیرینگ پالت و… که بسته به نیاز کارخانجات و تولیدی های مختلف کاربرد های متفاوتی را در بسته بندی صنایع غذایی | بسته بندی صنایع لبنی | بسته بندی کاشی و سرامیک و … دارد . دستگاه شیرینگ یکی از واجب ترین و مهمترین دستگاه بسته بندی در یک شرکت تولیدی به حساب می آید . در زیز می توانید انواع دستگاه های شیرینگ پلی اتیلن و همچنین انواع دستگاه شیرینگ PVC  را مشاهده نماید :

دستگاه شیرینگ پلی اتیلن

Polyethylene Shrink Packing Machines

دستگاه شیرینگ پلی اتیلن یکی از انواع دستگاه های شرینک می باشد که به منظور بسته بندی محصولات تولیدی کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد. پلی اتیلن نوعی از فیلم شیرینگ می باشد که در بسته بندی های مجموعه ای و یا شل کاربرد بالایی دارند پلاستیک های پلی اتیلن نرم دارای شفافیت کمتر نسبت به انواع دیگر نایلون ها می باشد. دستگاه های شیرینگ PE  می تواند نیاز بسته بندی محصولات را در بیش از 80 درصد صنایع برطرف نماید و یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های بسته بندی به شمار می رود. در زیر می توانید انواع دستگاه های بسته بندی شیرینگ پلی اتیلن را با کاربرد آنها و عملکرد های مختلف برررسی نمایید تا انتخاب بهتری انجام دهید:

شیرینگ پک چیست

shrink pack چیست

واژه انگلیسی شرینک (shrink) به معنای کشیده شدن است. پک (pack یا packing) به معنی بسته هست. در همین راستان شرینک پک (shrink pack) به نوعی بسته بندی اطلاق می شود که پوششی از جنس پلاستیک نازک و شفاف به نام نایلون شرینک دور کالا کشیده می شود تا ضمن بسته بندی و نگهداری چند محصول در کنار هم، آن را هم از مواردی چون آب و گرد و خاک محافظت کند. البته نام صنعتی و اصلی دستگاه شرینک پک ، Shrink Wrap Machine است.

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ پک

عملیات شرینک کردن توسط دستگاه شرینک پک صورت می گیرد. کارکرد دستگاه مورد اشاره اینگونه است که محصول مد نظر به کمک نوار نقاله به داخل کوره دستگاه شیرینک هدایت می شود، مقداری از فیلم شرینک دور محصول قرار می گیرد.

محصول از داخل محفظه ای به نام کوره عبور داده می شود. در این کوره به این لایه پلاستیکی حرارت دمیده می شود تا نرم و پخته شود. درانتهای کوره فن های خنک کننده قرار دارند تا به بسته ها هوا بدمد و لایه شرینک را خشک کند تا خوب منقبض و دور محصول را محصور کند.
کار تمام است و محصول داخل پوششی شفاف قرار گرفته است. مقدار اندازه فیلم شرینک و مقدار و زمان حرارت تابیده شده به آن توسط هدایتگر دستگاه انتخاب می شود. معمولا به این نوع ماشین شرینک که دارای کوره های بزرگ هستند شرینک پک تونلی گفته می شود.

کاربرد شرینک پک

  • به کمک شرینک کردن می توان چندین محصول را که از جهت تعادل ناپایدار هستند در کنار یکدیگر قرار داد. شرینک بطری های آب نمونه بارز این استفاده است.
  • پلاستیک عایق خوبی برای رطوبت است، با شرینک کردن از ورود خیسی و نم به کالا می توان جلوگیری نمود.
  • شرینک بر خلاف بسته بندی با کارتون و مقوا، پوششی شفاف است که ظاهر محصول به راحتی در آن نمایان است. شاید این ویژگی جذاب سبب رونق و پیشرفت شرینک های رنگی و چاپی شده باشد.
  • در برخی موارد برای نمایش اندازه و شکل کالا نیاز است محصول داخل پوششی نازک قرار بگیرد، پس شرینک کردن تنها گزینه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *